Verzekering stopzetten / wijzigen

  • Wanneer kan ik de autoverzekering aanpassen? Bijvoorbeeld van een beperkt casco naar een allrisk verzekering?
  • Wanneer kan ik mijn autoverzekering stopzetten (opzeggen)?
    U kunt uw verzekering opzeggen in de volgende situaties:Als u uw auto verkoopt. Als het eerste jaar van uw verzekering bij ons bijna is afgelopen. U moet ons minimaal één dag voor de einddatum laten weten dat u wilt stoppen. Na het eerste jaar kunt u op elk moment uw verzekering beëindigen. Als u opzegt, stopt de verzekering een dag later. Via onze website/mijn polismap kunt u dagelijks uw verzekering per dezelfde dag stopzetten (zonder administratiekosten) ongeacht de looptijd van uw verzekering.
  • Ik ga mijn auto tijdelijk niet gebruiken. Kan ik mijn verzekering stopzetten?
    Een WA-verzekering is verplicht. Gebruikt u uw auto voor langere tijd niet? Dan kunt u het kenteken van uw auto laten schorsen. Het kenteken is dan niet meer geldig en u hoeft dan ook geen WA-verzekering te hebben. Een schorsingsbewijs kunt u bij de Rijksdienst voor het wegverkeer (RDW) aanvragen. Met een geschorste auto mag u niet rijden. Ook mag u de auto niet op de openbare weg parkeren. Kijk voor meer informatie op de website van de RDW. Met een schorsingsbewijs kunt u uw WA-verzekering tijdelijk stopzetten.
  • Hoe kan ik mijn oude autoverzekering stopzetten (opzeggen)?
    U kunt gebruikmaken van onze Opzegservice. Bij onze offerte voor de polis vindt u het formulier Opzegservice. Hiermee kunt u uw oude verzekering laten stopzetten. Vul het formulier in en stuur het (eventueel samen met het ingevulde aanvraagformulier voor onze autoverzekering) en stuur het naar ons op. Wij zorgen dan dat uw oude autoverzekering wordt beëindigd. Houd wel rekening met de opzegtermijn van uw oude verzekering.
  • Wat betekent royeren of beëindigen van de autoverzekering?
    Beëindigen of royeren wordt ook stopzetten genoemd. Als u de verzekering beëindigt, stopt de verzekering ook helemaal. U betaalt dan geen premie meer, heeft geen overeenkomst meer met ons en u kunt dan niet meer op ons rekenen voor pechhulp of een vergoeding bij schade.
  • Kan ik mijn autoverzekering tijdelijk stopzetten?
    Ja. U kunt dit aan ons vragen. Bijvoorbeeld als u uw auto verkoopt en nog geen nieuwe heeft. Of als u uw auto een tijdlang niet gaat gebruiken. Wij mogen uw verzekering ook zelf schorsen. Bijvoorbeeld als u uw premie niet betaalt. De verzekering blijft nog wel in onze administratie staan, maar u betaalt geen premie meer en uw auto is bij schade niet meer verzekerd.
  • Hoe kan ik de WA-verzekering stoppen?
    Stoppen wordt ook wel beëindigen of royeren genoemd. Als u de verzekering stopt, stopt de verzekering ook helemaal. U betaalt dan geen premie meer, heeft geen overeenkomst meer met ons en u kunt dan niet meer op ons rekenen voor pechhulp of een vergoeding bij schade.
  • Wat wordt bedoeld met het schorsen van een autoverzekering?
    Een autoverzekering schorsen betekent dat we de verzekering een tijdje pauzeren. U kunt dit aan ons vragen. Bijvoorbeeld als u uw auto verkoopt en nog geen nieuwe heeft. Of als u uw auto een tijdlang niet gaat gebruiken. Wij mogen uw verzekering ook schorsen. Bijvoorbeeld als u uw premie niet betaalt. De verzekering blijft nog wel in onze administratie staan, maar u betaalt geen premie meer en uw auto is bij schade niet meer verzekerd.
  • Ik heb mijn auto al verkocht. Kan ik de autoverzekering nu nog opzeggen? En krijg ik de teveel betaalde premie terug?
    Ja, u kunt de verzekering ook na de verkoop van uw auto nog opzeggen. U krijgt alleen de eventueel teveel betaalde premie terug vanaf de datum dat wij uw opzegging ontvingen.
  • Hoe moet ik mijn WA-verzekering opzeggen?
    Opzeggen kunt u snel en gratis doen via onze website als u bent ingelogd in uw eigen “mijn polismap” omgeving. U kunt ook opzeggen per brief. U moet dan een kopie van het vrijwaringsbewijs meesturen. Zegt u op per brief, dan betaalt u hiervoor administratie kosten. Deze kosten kunt u bekijken op www.baloise.nl/autoverzekering/administratiekosten

Niet gevonden wat je zocht?

Heb je een vraag die nog niet in onze faq staat? Bel of mail ons.
We helpen je snel met een antwoord.