Acceptatiebeleid
Hebt u zes of meer schadevrije jaren? En rijdt u in een auto met een oorspronkelijke cataloguswaarde lager dan € 100.000,-? Dan kunt u bij ons een autoverzekering aanvragen.
Naast uw persoonlijke gegevens zoals uw naam, geboortedatum, adres, bankrekeningnummer en autogegevens: merk, type, kenteken en meldcode stellen we ook een aantal vragen om het risico te bepalen. Deze risicovragen zijn nodig om onze verzekeringen betaalbaar te houden. Door risicovragen aan u te stellen, zijn we in staat om het risico te beoordelen en kunnen we mensen die misbruik van de verzekering willen maken tegenhouden.
Waar gaan de risicovragen over?
A. Het verzekeringsverleden
Heeft een verzekeraar ooit van u een verzekering opgezegd of geweigerd dan krijgen we daar een melding van. We willen de reden van de opzegging of weigering dan weten. Is dat omdat er fraude is gepleegd? Dan kunnen we de verzekering niet accepteren.
B. De schade historie.
We vragen ook naar hoeveel schades u heeft gehad in de laatste jaren en wat voor schades dat zijn geweest. Heeft u te veel schades gehad dan moeten we u helaas afwijzen. Dit doen we om de verzekering voor onze andere klanten betaalbaar te houden.
C. Het strafrechtelijk verleden.
Heeft een verzekeraar ooit van u een verzekering opgezegd of geweigerd dan krijgen we daar een melding van. We willen de reden van de opzegging of weigering dan weten. Is dat omdat er fraude is gepleegd? Dan kunnen we de verzekering niet accepteren.
D. Uw rijgedrag.
Ook willen we weten of uw rijbewijs wel eens is ingenomen of dat u de rijbevoegdheid is ontzegd. Afhankelijk van de reden, bepalen we of we u kunnen verzekeren of niet.
De slotvragen
Bij uw aanvraag kijken we naar bovenstaande punten. Dit doen wij doormiddel van het stellen van slotvragen bij het aanvragen van een verzekering. We toetsen uw antwoorden met behulp van diverse bronnen. We kijken naar de informatie die u heeft gegeven, ons acceptatiebeleid en de informatie die bij Stichting CIS over u is vastgelegd. Bij Stichting CIS worden alle schademeldingen door verzekeraars gemeld. Maar ook rijontzeggingen en verzekeringsfraude.
Wordt de verzekering automatisch geaccepteerd?
Ja, verzekeringen worden automatisch geaccepteerd als er zes of meer schadevrije jaren zijn, de auto een oorspronkelijke cataloguswaarde heeft van minder dan € 100.000,-, er weinig schades zijn geweest, er geen strafrechtelijk verleden is en er geen problemen zijn geweest met een verzekeraar.
Is er sprake van meer schades of problemen met een verzekeraar of een strafrechtelijk verleden? Dan valt uw aanvraag uit en bekijkt een van onze acceptanten of we u kunnen verzekeren. Binnen twee werkdagen nemen we contact met u op. Dat kan zijn om nadere informatie of een toelichting. Vervolgens nemen we dan een besluit over uw aanvraag.
Heeft uw auto een oorspronkelijke cataloguswaarde van € 100.000 of meer dan kunt u ons bellen en kijken we samen met u of we u alsnog kunnen verzekeren.
Wat kunt u doen als u het er niet mee eens bent?
Het kan zijn dat u een ander beeld heeft, of dat de gegevens die bij Stichting CIS staan niet juist zijn. U heeft altijd het recht om de informatie op te vragen bij Stichting CIS. Indien er iets niet goed in staat, kunt u altijd de partij die de gegevens heeft opgegeven bij CIS vragen om deze aan te passen. U vindt hierover meer informatie op de website van de Stichting CIS.
https://stichtingcis.nl/nl-nl/Consumenten/Inzage-in-uw-registraties
Deze cookies worden ingesteld door een aantal sociale mediadiensten die we op de website gebruiken, zodat u onze content kunt delen met uw vrienden en netwerken. Deze cookies zijn in staat om uw browser te volgen op andere websites en uw interesses te bepalen. Dat kan invloed hebben op de inhoud en berichten die u op andere websites ziet. Als u deze cookies niet toelaat, is het mogelijk dat u deze tools niet kunt gebruiken of bekijken.